Sleva – pokušitel náš každodenní

Kde se jen pohnu, všude na mě čeká sleva, výprodej, sale. Vidím to na cestě do práce, z práce, na webu a chodí mi to i do mailové a poštovní schránky. To mě otravuje nejvíce.

Sleva – pokušitel náš každodenní

Mě to otravuje, někdo se z toho těší a nakupuje o sto šest a někdo na tom vydělává. Do které kategorie kdo patří, ať si sám odpoví.

Já jsem z kategorie i zákazníka i prodejce a proto si dovolím tvrdit, že do některých slev vidím více než ostatní. Na vlastní kůži jsme měli možnost spolupracovat i se slevovými portály, které působí na našem internetovém trhu a byli jsme jejich partnerem. Sleva na produkt a službu je super. Pro zákazníka je to možnost nakoupit za konkrétních podmínek výhodnější než jindy a pro firmu je to příležitost vyprázdnit regály, sklady nebo přilákat nové zákazníky. Takže pokud z toho mají užitek obě strany, jsem s tím v pohodě. Tak si představuji slevu, či výprodej. Moje představa o slevě je jedna věc a skutočnoť už ale vypadá jinak. Tento blog píšu ze dvou důvodů.

 

  • První je ten, že lidé by koupili i trolejbus bez trolejového vedení. Hlavně, že je při ceně napsáno sleva. To je výsledkem toho, že jsme konzumní společnost, zaslepená chamtivostí. Cenu si lidé vůbec neprověřují. Důvěřují magickému slovu SLEVA. Přitom pokud by si cenu prověřili, zjistili by, že jde o standardní cenu a v některých případech ještě vyšší než je běžná cena. Ráda si uvařím doma čaj, takže ho kupuji často. Jeho cena je v obchodě 60 Kč. Už se mi minul, tak jsem šla koupit další balení. Přijdu k čaji a na cenovce je SLEVA. Těšila jsem se do chvíle, když jsem zjistila, že cena po slevě je teď 60Kč a běžná cena je 70 Kč .... :-(

 

  • Druhý případ je ten, že prodejci zjistili jaká je tato společnost chamtivá a uspěchaná. Využívají tuto skutečnost aby vydělali. Bohužel obchodníci toto již začaly i zneužívat. Smutné je to, že lidé často nevědí jaká je polévka slaná ani poté, co jim ji dáte ochutnat. Před časem i u mě velmi oblíbené slevové portály, které nám zpřístupnily dražší výlety, produkty a zejména služby se už také vezou na chamtivé vlně. Nadhodnocen produkt, dají na něj slevu a ještě stále je produkt dražší než v jiném obchodě. Myslíte, že to nikdo nekoupí a prokoukne je? Mýlíte se, opak je pravdou. Výsledkem je prodej několik desítek těchto produktů za "výhodnou" cenu.


Obchod je dobrý pouze tehdy, pokud to není jednosměrka. Spokojený by měl být i zákazník, i prodávající. Bohužel, někdy je to jen naoko. Ano, využívejte slevy a výhodné nákupy. Vždy padne vhod něco ušetřit. 

Avšak buďte ostražití a nedejte se nachytat na slevy, které jsou nevýhodné. Jak v kamenných prodejnách, tak v internetových obchodech. 

  

Pokud chcete mít i Vy přehled o aktuálních akcích a slevách na naše produkty

 klini SEM>>>

  

Gabika, Gabonga.cz

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení